Burok-völgy Bakonykútiból

Ahogy beérkeztünk Bakonykútiba, egyenesen tovább kellett haladni és az utca végében jobbra megtaláltuk a kék+ jelzést, amelyen elindultunk a különleges völgybe.

Az a különlegessége, hogy a sziklahasadékba vezető úton sok a bedőlt fa, amelyeket leginkább otthagynak, így vadregényes és természetes marad a környezet.

A piros sáv jelzés halad tovább a Burok-völgybe.

Hamarosan megjelennek az úton heverő fák.

Bakonykúti felől a völgynek a hosszabb részét lehet bejárni. Illetve magasra emelt lábakkal és egyéb tornagyakorlatokkal haladhatunk. Több időbe kerülnek a kilométerek.

Sok barlang is van a völgyben, bár szerintem nehéz megtalálni azokat.

Úgy látom régen a kék is erre vezetett.

Három órás természetes tornapálya után értük el a Bükkös-árok leágazót, amerre a piros sáv jelzés folytatódik.

Mi arra mentünk tovább, mert egy körtúrát terveztünk. A Burok-völgy még tovább a piros+ jelzésen Királyszállásig még tart. Ezt a részt már egykor bejártuk Királyszállástól és szintén a Bükkös-árok felé tettünk egy kört.

Egészen kényelmes lett kijutni a völgyből és egyenletes úton járni. A Bükkös-árok után balra letér a jelzés, majd ez az egyenes erdészeti út keresztezi. Isztimér felé jobbra ezen az úton rövidítettünk visszafelé. Táblát is találtunk.

Egyenesen haladtunk az úton a Mellár-dűlőn.

Majd kiértünk egy újabb szántóföldhöz és a villanyvezeték is feltűnt. Itt jobbra fordultunk az úton Bakonykúti irányába.

Hamarosan fel is tűnt a kék jelzés és annak követésével jutottunk vissza Bakonykútiba. Fenyőfás részen a Burok-völgy szikláinak tetején haladtunk és a távolban a Baglyas-hegy is jelezte a település közeledtét.

Délután 5 órakor érkeztünk vissza és decemberben ilyenkor már besötétedik. 6 órát vett igényeb a túra, ami körülbelül  20km lehet. Sok zöld leveles időszakban talán még nehezebb a közlekedés és a kullancsok is könnyebben elérhetnek minket.

Szívesen ajánlom a tartalmas fényképalbumomat, amely itt található.

Tekintsd meg a másik blogbejegyzést, ahol Királyszállástól a Bükkös-árokig jártunk a Burok-völgyben.