Bélapátfalvai ciszterci kolostor és a Bélkő-tanösvény

Bélapátfalva közepén a templommal szemben van egy Emlékkert, amelynek jobb oldalánál halad az Apátság utcába a kék túrajelzés. Az utca vége felé van egy szép, nagy, rendezett és a kolostor látogatásához fenntartott parkoló is, a temető mellett jobbra.

Mi hátulról érkeztünk a tó felől, a Szombat utcából nyíló Mű útról, amelyről egyre jobb kilátás lett ahogyan haladtunk előre.

A Mária-forrás, vagy Háromkút is az alapfalaknál van.

Ez Magyarország egyedüli épségben megmaradt romantikus stílusú ciszterci apátsági temploma, amely 1232-től kezdve épült. Áll a Wikipédiában, ahol olvashatunk az épületről.

A parkolóból ezen a szép kövezett úton sétálhatunk a templomhoz.

A templom mögött a kék jelzésről a kék átlós sáv jelzés vezet a Bélkő-tanösvényen.

Javarészt műúton haladunk a felhagyott bányák felé.

Egyszer csak balra egy Palabánya-pihenőhely nyílik meg, ahol az információs táblákon érdekességekről olvashatunk a kőfejtésről.

Egy hatalmas vágat hívja fel magára a figyelmet, már a műútról is látható.

A hajdani ejtőakna maradványa, amelybe a palát leejtették, lenn darabolták és továbbszállították.

Felgyalogoltunk egészen a hegytetőre 815m magasra, ám az időjárás nem kedvezett a látványhoz.

A tanösvényről a Bükki Nemzeti Park oldalán: https://www.bnpi.hu/hu/tura/belapatfalva-bel-koi-tanosveny

A fotóalbum itt található: Bél-kő tanösvény

A tanösvény hossza 5-6km, vissza ugyanennyi. Két másik irányban is visszaérkezhetünk. Kicsit a sárga háromszög csúcsjelzésen, majd választhatunk jobbra a zöldön, vagy balra a sárgán és az irány szerint a hegy mellett érkezünk vissza Bálapátfalvára.

Néhány nappal később újra felmentünk a látványért, amelyről egy másik cikkben lehet olvasni:

A Bél-kő hegy tetején.

További bejegyzések vannak Bélapátfalváról induló kirándulásokról, túrákról.

Lapozhatunk a Bükk címkés bejegyzések között is.