Abaliget - Jakab-hegy - Orfű kör

Abaligetről indultunk a túrára és rengeteg forrás mellett haladtunk. Útközben a Zsongor-kőnél panorámáztunk és a Jakab-hegyi kolostorromokat is megnéztük. Visszafelé Orfűnél a tavaknál is jártunk, ahonnan már közel van Abaliget.

Abaligeten láthatunk két kedves kis tavat, a partján pedig egy híres cseppkőbarlangot, meg denevérmúzeumot.

Innen indultunk a túrára a kék jelzésen. Kitérőt tettünk a kék négyzet és háromszög jelzés segítségével a Nyársas-patak völgyébe, mivel ott forrásokat találhatunk.

Majd csatlakoztunk ismét a kék jelzésre.Azon egy műútra érkeztünk, ahonnan szép kilátásban lehetett részünk.

Hamarosan azonban egy újabb forráshoz vezető táblával találkoztunk.

Megnéztük a Bükkös-forrást és a Pálos-kút felé folytattuk a túrát a kék háromszög csúcs jelzésen.

Itt a Jakab-hegyen egy tanösvény táblája mellett haladtunk el.

Megtaláltuk a barlangot, majd jobbra egy kis letérő vezetett a Zsongor-kőhöz.

Itt már jártunk korábban is, remek célpontja ennek a túrának. Hat felől is érkezhetünk ide. Mi ezelőtt Kővágószőlős felől, amikor a  Babás-szerkövek és a Sas-fészek  felől érkeztünk. Blogbejegyzés erről itt található: CIKK

A közelben a zöld jelzésre áttérve a pálos kolostor romjaihoz mentünk.

A térképemen jóval távolabb látható ettől egy István-kilátó.

Ám ahhoz már nincs ösvény és a kilátónak is már csak a romja található. Találtam képet az interneten: ITT

Megnéztük a Pálos kolostor romjait.

A romoktól tovább szintén egy forrásokkal bővelkedő útvonalat választottam Orfű felé. A Szaudó-tető irányában.

Az Orfűi-patak mellett a barlangkutatók táborhelye és esőbeállója fogadott minket.

Tovább a kék + jelzésen  a Szaudó-barlang bejárata is látható.

Az ösvény kivezet a főútra. Sajnos, mert éppen sűrű kanyarok vannak és félelmetes ez a nagyon rövid szakasz is. Az Orfűi letérőnél kissé nehezen, de megtaláltuk a zöld és sárga jelzést, amin gyorsan beérünk Orfűre. Azért találtuk meg nehezen, mert a lomboktól alig látható a bejárat. Viszont érkezett egy busz és a helyiek jól tudták merre közelebb a település, mi meg követtük őket. :)

Az Orfűi-tó:

A Pécsi-tó:

Tovább is lehet erre tavakat nézni, mert a Herman Otto-tó és a Kovácsszénájai-tó sorakoznak még.

Mi azonban már Abaliget felé indultunk.

A Zipernovsky-forrás és a kék+ jelzés irányított minket vissza Abaligetre.

Délelőtt fél tíztől, este fél hétig tartott a szeptemberi kirándulás, sok pihenővel. 10-12km, nagyon sok látványossággal.

További blogbejegyzések a Mecsekben itt: https://termeszetjarok.blog.hu/tags/mecsek