Bakonybéli Borostyán-kúttól a Szekrényes-kő-árokba

Bakonybél szélén déli irányba a kálváriánál található a Borostyán-kút egy kedvelt kiránduló célpont. Innen indultunk el a jelzésen a Szekrényes-árokba.

A Szömörke-patak hídjánál a térkép jelöli a Hegyes-kő sziklát. Ott ezt láthattuk:

Később pedig a Fehér-kő szikla olvasható a térképen. Ezt már megjelölten találtuk:

Fő célunk a Szekrényes-kő sziklái, melyet így találtunk meg:

A Szekrényes-kő-árokba a piros T jelzés vezet be, majd visszatértünk az utunkra.

Ezen a szép részen kellett felkaptatnunk hirtelen balra.

Fenn egy rövid és sűrűn benőtt ösvény vezetett ki a földes útra ahonnan már tábla is jelezte az Augusztintanyát.

Innen keresgéltük a Törkő-lik barlangot, de nem találtuk meg. Hiába volt térképünk a kezünkbe és a táblán is.

Visszafelé a Ráktanya irányába mentünk, a Szömörke-patak hídjánál csatlakoztunk vissza.

Ajánlom az összes Bakonyi bejegyzést, valamint Pénzesgyőr felé vezető útról készült részt amelynek egyik állomása a régi színeiben pompázó Borostyán-kút.