Visegrádi túra 6. A kék+ és zöld jelzésen Leányfaluig.

DSC00227.JPGEzen a szép napon Visegrádról a kék+ jelzésen indultunk hosszú túrára. Elsőként fel a hegyre, majd a keleti oldalán a Sóstó-rétre.

A rét közelében az együtt haladó kék jelzések szétválnak, ám mielőtt továbbhaladtunk volna a kék+ jelzésen, egy kicsit a kék- és kék ^ csúcsjelzés felé mentünk a Borjúfő-kilátóponthoz, majd vissza.

Félúton jártunk a visegrádi Nagy-Villám hegy és a leányfalui Vörös-kő kilátópont között az Etetői-réten! Itt egy forrás is van, a József-forrás vagy Disznós-kút. Talán a régi neve az utóbbi.

Itt csatlakozott a zöld jelzés, amelyre áttértünk. Az Édeslyuk-kunyhó romjáig kényelmes úton haladtunk. Majd a vadregényes patakmeder után meredek úton.

Megérkeztünk a Vörös-kő kilátópontra, ahol egy nagyméretű esőbeálló faház és egy régi felszabadulási emlékmű fogadott minket. Valamint a panoráma!

DSC00250.JPG                                                        A távolba Vác házait is láthattuk.

DSC00262.JPGKorán sötétedett a decemberi napon, ezt a forrást a Meteor-forrást, már vakuval fényképeztem. A környezetében is jó lett volna körülnézni, mert több forrás és tavacska is van a közelében. Nekünk azonban le kellett mennünk Leányfalura a sötétedés miatt. Onnan busszal értünk vissza Visegrádra.

Milyen kár, hogy gyorsan besötétedett, bár így is 10-12km volt az út. Kötelező elemlámpákat vinni és jól mérlegelni a téli túrák során. Például számoljunk azzal is ha havas a táj, akkor lassabban, nehezebben járható az út.

A fényképek megtekinthetők ebben az albumban.

Ajánlom a többi visegrádi túráimról szóló bejegyzéseimet:

Visegrádi túra 1. A vár és környéke.

Visegrádi túra 2. Római őrtorony romjai, Mátyás-hegy, Apát-kúti-völgy

Visegrádi túra 3. Havas út a kék jelzésen.

Visegrádi túra 4. Lepencei zöld jelzés, Gyula-forrás, Jenő-kunyhó.

Visegrádi túra 5. Apát-kúti-völgy Pilisszentlászlóig

Visegrádi túra 6. A kék+ és zöld jelzésen Leányfaluig

Visegrádi túra 7. Pilisszentlászlóról Szentendrére.