Velencei-tó körül

Kerékpárral indultunk a Velencei-tó partjára. Mivel pár óra alatt körbekerekezhető, ezért megálltunk több helyen nézelődni.

Agárdról Pákozd felé indultunk. Kétféle úton haladhatunk. Az egyik ha a sínek és a tó között, a másik pedig ha a sínek másik oldala mentén haladó főút biciklijárdáján Dinnyést érintve. A bicikliút gyakran a járdával együtt használatos. Agárd és a Pákozd felé vezető műút közti tóparti bringautat néhol már erősen felnyomták a gyökerek és néhol már ösvény méretűre szorította vissza a természet, ezért mi is a főút melletti bringajárdát és kerékpárutat választottuk.

Ez bevezet Dinnyésre, ahonnan a vasúti átkelőnél szintén a Pákozd felé vezető műúton haladhattunk tovább.

Az út felénél van egy madárrezervátum. A kilátója ingyenesen látogatható, kapuját nyitva találtuk.

Főként a nádas része látható a tónak.

Pákozdon sok látványosság vár minket. Kerékpáros pihenőkkel is találkozhatunk egészen Velencéig.

Mi itt felmentünk az ingókövekhez. Tábla jelzi az Ingókő utcát, a régi Pákozdi csata emlékhely előtt. Találunk információs táblát is.

Itt jól be kell járni a környéket, mert sokféle kőformát lehet látni. Szép a panoráma is a tóra, a környékre.

Visszagurultunk a kerékpárútra és haladtunk tovább.

A kis erdős részen át haladó kerékpárút után jobbra mentünk tovább.

A Tervünk szerint Sukoróba is szerettünk volna körülnézni, de a tábla megtévesztett így az kimaradt. Pedig látható félúton egy földút is a település felé, de tábla nem jelzi. Szóval aki innen be szeretne menni a településre akkor ki kell menni a műútra balra.

Jobbra az arborétum felé kerekeztünk. Szemünk elé először a Doni emlékmű került.

Az emlékmű mellett a Szúnyogszigetre gurultunk le. Megnéztük a kikötőt és a csárdát, valamint a közelében lévő napozós horgászhelyet.

Az emlékmű és a sziget közti útról lehet megnézni a nagy obeliszket a Pákozdi csata emlékművét a Katonai Emlékhelyen. (Az arborétum a Doni emlékmű előtt a balra továbbhaladó úton érhető el. Belépős, kilátóval.)

Mi nem mentünk be az arborétumba. A Katonai Emlékhelyen át lehet kerekezni, nem szükséges az arborétum felé menni, találkozik a két út a tópart mentén.

Az emlékhelyen többféle látványosságot találunk már a hatalmas oszlop társaságában. A belépő ellenében megnézhetjük a Pákozd-Sukorói csata emlékmúzeumot is. Kávézó is van a helyszínen.

Tovább a kerékpárral ismét nagyot gurultunk.:)

Kellemes úton kerekezhettünk egészen Velencéig. (A traktor üzlet mellett még mindig eljuthatunk Sukoró központjába.)

Velencén a kerékpárút valamiért a szabadstrandon halad keresztül.

Ez gondolom ősszel, kora tavasszal kevésbé van tele gyalogosokkal, de nyáron pedig milyen jó egy merülésre.

Ha nem vigyázunk, pár méterre a strand után kerékpárral együtt merülhetünk, mert egy medencés kialakítású öblöt kell körbekerekezni. Utána azonban a műúton folytatjuk az utat, amely a már egybeépült Velence-Gárdony-Agárd településeken a járdával közös bringaúton tehettük meg.

Az agárdi termálfürdő táblájánál kanyarodtunk be az utcába és megnéztük a fürdő épületét.

A termálfürdő után az útról balra kanyarodtunk a Gárdonyi Géza emlékház felé. (kisebb keresgélés után)

Közvetlenül mellette található a rönkvár is. Belépős mindkettő külön.

Nagyon szép bringaúton tekertünk vissza a tóhoz.

Ezzel a programmal hat órát töltöttünk el. Mivel a tervünk ennél sokkal nagyobbra sikerült, elterveztük, hogy visszajövünk ide.

Olvasd el a visszatérésünk élményeit! :)