Kemencéről a Holló-kő felé

A kilátópontra Kemencéről indultunk. Kemence a Börzsöny északnyugati lábánál fekszik.
A Kemence-patak szélesen zubogott és a múzeumvasút pihent még mikor erre jártunk.
Az üdülőtelep emelkedő utcája végében kezdődik a Strázsa-hegyi tanösvény amelyen elindultunk. (A Sas utca közelében.) Onnan a piros jelzést követtük a kilátópontig.

Kicsit még tovább mentünk a Kövirózsás irányába, de az időnk miatt már vissza kellett fordulni.

Visszafelé a piros négyzet jelzésen lementünk a Fekete-völgy vasútállomáshoz és onnan gyalogolunk vissza Kemencére. Útközben az Ifjúsági tábor szép környezetét is láthattuk.

Egyszer réges-régen:
A Börzsönyben található egy kilátópont amelynek Hollókő a neve.
Nem összetévesztendő az ugyanilyen nevű településsel.

Kiadós téli túrán jutottunk fel a kilátópontra. A látvány azonban igazán emlékezetes maradt. Onnan  Börzsöny sok-sok magaslata tűpárna kupacoknak néztek ki. A fehér hó a talajon látványként kiemelte a fák egyenes vonalait.

685 méter magason van a kilátópont, mely Perőcsény közelében található, vagy akár Nagybörzsöny felől is megközelíthető a piros jelzésen.

Turista egyesületi túra alkalmával jártunk erre.

Az útvonalon ismét egy olyan névvel találkozhatunk amely máshol nevezetesebb, mégpedig a Salgóvár. Mivel Salgótarján közelében található Salgó vára, itt a Börzsönyben pedig Salgóvár helyét, falmaradványát fedezhetjük fel.

2018-ban készült bejegyzésben meglátogattuk a Salgóvárat és a Holló-kő kilátópontot nagybörzsönyi körtúrán.