Börzsönyi túrák.

Drégely vára, Nógrád vára és forrása, Berkenye forrása. Királyréti tavak. Nagymarosról kilátóba és a barlangokhoz. Csóványos a Börzsöny csúcsa  a Diósgyőr tava mellől. Nagybörzsönyi kisvasút és vízimalom múzeum.

Egy részét szépen bejártuk, felkerestünk néhány látványosságot.
Elsőként a Drégely várba mentünk.

Remek helyen van, csodás panorámával, kellemes környezettel.
Valószínűleg a már tönkrement Hont vára helyett építették amelyet akkor f*szerkezetes falak és mocsár védtek.
A XV. század első felében a várat megerősítették, mégis leromlott állapotban volt a törökök érkeztekor. 1549-ben a várak kegyetlen sorsa szerint itt is a lőporraktárt érte a villámcsapás. Ekkor már Szondi György volt a vár kapitánya. Ali pasa romhalmazt csinált a várból 1552-ben. Nem is építették akkor vissza.
1989-ben kezdték az újrafalazást!
1991-ben létrehozták a "Drégelyvár Alapítványt", amely azóta is intézi a helyreállítási munkákat. Azóta mintegy 1000 köbméter fal került visszaépítésre.
info: a vár melletti tábláról.

Nógrádi vár:

Nógrádon is áll még a várból falazat, sőt gondozzák. Mögötte a vasúthoz közel van egy Csurgó Jó Víz forrás.

A szomszéd településen Berkenyén is palackozhatunk.:)

Királyréten is jártunk: Két tavat néztünk meg, a Királyréti-tavat és a Bajdázói tavat.

Van itt egy kastélyszálló is.

Királyrét a nevét onnan kapta, hogy több királyunk vadászterülete is volt akkoriban.
Feltűnő az ott magasodó hegy, a Várhegy. A kilátásért megmásztuk, de jó lenne oda egy kilátó, mert a lombok takarják a látványt.

Nagymarosról pedig bejártuk a Börzsöny azt a részét amelyet a Duna U alakban ölel át. Ez a Hegyestető.
Fenn Julianus barát kilátója várt minket.

Mutatós a bástya kilátó és csodás a panoráma!!!!
dsc07759-001.JPG  Ráláthattunk a Visegrádi hegyre, a Fellegvárra, a környező hegyekre, Pilisre, Mátrára, Burdára.

A hegy oldalában van a Remete barlang együttes. Szép nagy barlangok és remek a kilátás innen is.

Bár már Nagymarosról is érdemes nézelődni a Duna környékére például.

A Börzsöny csúcsa felé, a Csóványos irányában szalamandrával is találkozhattunk.

A tetőn a padok és táblák, emlékmű mellett egy geodéziai tornyot találhattunk. Már azóta megújúlt!

Visszatérésünk után a jenői tóban gyönyörködtünk ami mögött a Börzsöny vonulatai láthatóak.

dsc07907-001.JPG  Hazafelé megnéztük az Ipoly folyót.

Valamint Nagybörzsönyben is körülnéztünk. Malom, kisvasút, sok múzeum várja az arra járókat.