Dobogókőről Mária-pad felé, Ördög-lyuk, Leány- és Legény-barlang, Pilis-nyereg.

Téli túrák Dobogókőről a Pilistetőig, barlangok, téli kalandok.

Szép nagy kört gyalogoltunk Dobogókőről. A Zsivány sziklák felé indultunk amerre a szánkópálya van.  Egy szép rét mellett mentünk el amelyet Márton rétnek hívnak, remek piknikező hely kellemes meleg időben.
Hamarosan egy víznyelőhöz értünk, az Ördög-lyukhoz, melynél vigyázó korlát is van.

Majd a Mária-pad kereszteződésnél a szép Vaskapu-völgyben csodáltuk a természetet. Lenyűgöző a V alakja. :)

Még felfelé mentünk, és elértük a Pilis hegygerinc tetejét. Lefelé meredek, de változatos út fogadott minket. Elsőként bedőlt sziklákon és fákon át kellett átmászni, majd levél borította sáros árkon csúszkáltunk lefelé. Ez utóbbinál jókat nevettünk, mintha valami új extrém sportot végeznénk a lábszárig érő falevelekben csúszkálással.:) Jó kis egyensúlyozás volt! Az árok alján pillantottuk  meg a barlangjelzést a Leány és a Legény-barlanghoz. Ott sok időt eltöltöttünk, mert a hatalmas barlangok ámulatba ejtőek, kellemes környezetben, szép kilátással. Hévízi eredete az egyik barlang felső falán nagyon jól látható. A szűkebb járatokat vasajtókkal lezárták, szóval érdekes nagy barlangok.

Klastrompusztán a Pálos kolostor nyomai mellett jöttünk már visszafelé. A Klastrom-szirtek fehér kövei vonzották a tekintetünket. Fel kellett másznunk a Pilis-nyeregre.
Közben láttuk a házikót és a Pilis-nyergi-víznyelőt.

A nyeregtől még ismét felfelé haladtunk a Két-Bükkfa-nyereghez. Egyre több hó mutatta a közeledtét. Már esteledett mikor odaértünk, de innen már közel Dobogókő. Közben hóemberekkel és hókunyhóval találkoztunk. Sejtelmes volt a ködös táj a holdfényben.