1. túra Rám-szakadék

Miután megérkeztünk Dobogókőre elsőként egy délutáni rövidebb túraként ismét a neves Rám-szakadékba mentünk. (1.túra)

Körülbebül 8-9km oda-vissza, de lefelé meredekebb az út, és vissza is kell mászni. Sikerült is teljes sötétedés előtt visszaérkezni, ami ilyenkor 5-6 óra között megtörtént, így hát 5 óráig terveztük a túrákat.  Legjobb módszer ha nézzük az időt, hogy mikor indulunk és félidőnél visszafordulunk. Zseblámpa is jó ha van nálunk!

Tehát a Rám-szakadék! Kissé sáros úton csúszkáltunk, ezúttal fentről mentünk lefelé a szakadékba. Kapaszkodókkal ellátott hely, kalandos végigjárni. Jó bakancs szükséges hiszen köves és patakos a szakadék, azaz a Három forrás-völgy. ( Azóta egyirányúsított és ajánlott lefelé egy kerülőúton haladni és csak visszafelé az árkon keresztül. Egyrészt könnyebb, másrészt ha hétvégén vagy ünnepnapon megyünk oda, akkor többen is lehetnek érdeklődők, akár csoportok és ilyen módon jobb haladni ha nincs szemből érkező. Nem akadályozzuk egymást és  várakozni sem kellene. Persze kósza hétköznap szerintem lehet próbálkozni oda-vissza irányban.)

Az ösvény lefelé.

A szakadék felső bejárata.

Kisebb vízesések tarkítják.

Egyre jobban mélyül

és két nagyobb vízeséssel is találkozunk, amelyek mellett létrán kell közlekedni.

Középtájt magasak a sziklafalak.

Még néhány kisebb vízesés:

Lenn pedig egy forrást találunk.

Mohás köveket:

A Dömös felé vezető út hídját.

Térkép táblát.

Visszafelé a vastagon kiemelt sárga jelzés felé mentünk.

Fenn már ködös sötétség fogadott minket.

2007-ben egy szép körtúra alkalmával jártuk be a Rám-szakadékot, lentről felfelé.

Dobogókőről a Király-kút felé a Prédikálószék és a Vadállókövek irányába mentünk hegyen völgyön-hegyen völgyön át, míg leértünk a Dömös felé  vezető útra a Szentfa kápolnánál, majd innen a Rám-szakadékon keresztül jutottunk vissza Dobogókőre! Nagyon szép túra!