Körtúra Csesznekről Gézaházára, majd az Ördöglik felől vissza Csesznekre a várhoz. Végül felkerestük a Dudari barlangokat.

Körtúra a Bakonyban, Csesznekről Gézaházára, majd az Ördög árok felől vissza Csesznekre a várhoz.

Végül felkerestük a dudari barlangokat.

November elején szép napsütéses idő lett.Túránk állomása Csesznek volt.

A 82-es főút mentén van egy parkoló ahonnan remek a rálátás a várra, sokan itt állnak meg pihenni az utazás közben.

Az út dombja és a vár dombja közti kis völgyben motocross pálya van. Ezen a helyen nyaranta többféle rendezvény van, a pályán , a várban ás a közeli kőfejtőnél ahol színpad van. A Cseszneki Nyár  nevű rendezvény helyszínei. A várral szembeni emelkedőre indultunk a sárga jelzéshez. Ezt a jelzést igencsak gyakorlottaknak ajánlom, valamint azoknak akik a jelzéseket újítják.

Az ösvény sem  látható már így csupán csak a térkép alapján haladtunk. Sok vadcsapás nyoma látható és a vaddisznók fához dörgölt nyomai, hiszen teljesen lekoptatták a fenyők kérgét.

Sikerült megtalálnunk a sárga négyzet jelölést, hol jól látható hol nem, az ösvényt nehéz követni. Egy nagy etetőnél el is hagytuk, mert egy hatalmas méretű jelzés láttán már nem találtuk a következőt hiába kerestük több irányba. Gyakorlottak lévén bevettük a helyes irányt és hamar elő is került a következő útjelzésünk a piros négyzet.

Nos ezt a jelzést már felújították, Gézaháza felé igyekeztünk a Károlyházi víznyelőtől. Ott lenne az a kútgyűrű ami tán egy zsombolyba érhet, környezete omlásveszélyes.

Itt egy kis élménybeszámoló Gézaházáról.

Gézaháza után Csesznek felé három utat választhatunk. Egyik látványos, könnyen járható, magas sziklafalakat is láthatunk Kőárok a neve sok kőfülkékkel. Másik a gyakran járt Gizella átjáró és az Ördöglik felé vezető út, dupla hosszú, de megéri ha vadregényes, kalandos, sziklamászós útra vágyunk.

Mi ezúttal a középső harmadik úton mentünk, amelyen még nem jártunk. Mondhatni ez egy erdészeti út, semmi különös látványossággal, széles jármű gyúrta útvonal.

Cseszneken a vár körüli ösvényen mászkáltunk, nem mentünk be a várba, mert már jópárszor megtettük, inkább ha olyan valakivel vagyunk aki még nem járt ott.

Lemásztunk a sziklás domboldalon, majd a crosspályán át vissza is értünk a parkolóba.

A vár alatt is van egy barlang:

Átutaztunk Dudarra.

Maradt időnk a sötétedésig, ezért kitaláltuk, hogy megnézzük a közeli Dudar rövid útvonalát a sok barlangjelzéssel. A település templomának utcájával szembeni utcán a focipálya mellett vezet az ösvény. Érdemes volt megnézni a látványos barlangsorozatot! Talán most készül az ismertető tábla és a piknikező rész mellettük, jó kis hely. Sajnos a fotózáshoz, már kevés fény maradt.