Kilátótúra a Keszthelyi-hegységben. 1.

Már az elején kifelejtettük a Bél Mátyás kilátót. Egyből a következő Batsányi kilátóba mentünk fel Balatongyörökről. Gondoltuk, hogy majd visszafelé kipipáljuk azt is, de akkor még nem tudtuk, hogy a tervünk előtt ránk sötétedik.

Tulajdonképpen a két kilátó nagyon hasonlóan néz ki és közel hasonló a kilátás is. (Mindkét kilátó megújult már!)

Gyönyörű a Balaton-felvidék!!!

Mi a nyári melegbe extrém kirándulásnak éreztük. Csodálatos fenyőerdő van a hegységben! Éppen ezért valószínűleg majd hűvösebb évszakban is eljövünk ide, hiszen az illatozó örökzöldben kiváló lehet itt túrázni! Az ivóvizünk sem melegszik fel akkor gyorsan. Ám a nyáron a túra után tudtunk hűsölni a tóban. :)

Eléggé nagy kört terveztünk 5-6 kilométer Pad-kőig és onnan Gyenesdiás felé le, majd az erdőn át vissza Balatongyörökre. 16-18 kilométer. Aki nem elszánt túrázó, annak a következőt ajánlom kilátós kiránduláshoz, némi szintemelkedésekkel:

-Balatongyörökön a már említett két kilátót lehet megnézni, a part közelében a Szépkilátó kilátóponttal.

-Majd Vonyarcvashegyről a Kitabel kilátóhoz lehet felmenni.

-A Gyenesdiási kiindulópont pedig remek családi kilátós kirándulás, barlang és bánya teszi látványosabbá.

Tehát Balatongyörökről a Pad-kőhöz vezető úton szerettük volna látni a Szobakű-barlangot (nem írtam el). Ám a szép táblákat nem tudtuk értelmezni, mivel az egyiken még ott áll, hogy előre, a másikon (ami kidőlt) meg az, hogy már vissza. Más jelzés sehol. Kizárásos alapon az elágazásnál lehetett a kitérő. Jelzés híján nem kockáztattunk, a tábla szerint elkerültük, barlanghoz meg szikla is kellene, amit nem láttunk a közelben. Egy részletesebb térkép jobban segített volna, de azt gondoltam, hogy a szép táblák jó irányadók lesznek. (Nekem nem!) Egyébként akinek van GPS hozza el, mert koordináták vannak a táblákon.

Elvileg a Balatongyöröki főutcáról tovább egyenesen el lehet jutni ehhez a szalonnázó szabadidőhelyhez:

Egyébként a Közeli Balatonedericsen van egy cseppkőbarlang  Csodabogyós barlang. Látogatása előre egyeztetés alapján pár-pár-pár ezerért. Azért említem, mert ezt a nevet azért kapta, mert a Csodabogyó északi elterjedési határán vagyunk. Találtam is egyet nagy örömömre! :)

Jó megfigyeléseket tehetünk a növényzetben is, mert majoranna virított és lómenta, csattanós maszlag.

Míg végre felértünk Büdös-kúthoz. Emelkedő szinte észre sem vehető, kivéve a vége felé rövid szakaszon.

A Büdös-kút innen még több mint egy kilométerre volt, de nem is bíztunk vízlelőhelyben (még képet sem találtam róla). Sajnos már a fenyők is megsínylették a szárazságot. Vallus felé a Szent Miklós kútnál van némi víz az internetes fotók alapján, de lehet, hogy nyáron ott sem. Ja, és erre van kutyatemető is, valami katonai tábort őriztek annak idején, ha jól tudom.

Mi innen a Pad-kő kilátóhoz mentünk.

Őrült alacsony! Nem is ajánlottam az elején, mivel nincs kilátás. Talán amikor épült, nem volt ilyen a körülötte lévő növényzet. (Már épült ide egy csodálatos nagy kilátó!) Szemben ezzel emlékoszlopok vannak:

Ennyi csalódás után már siettünk lefelé a két nagy kilátóhoz!

Jól látható a Nagymező és a murvabánya.

A Nagymező kedvelt szabadidős helyszín! Láttam, autóval is megközelíthető Gyenesdiásról. Van ivóvíz is.

A bánya nagyon szép vízmosta látványosságokat tartogat.

A bányánál lévő úton mentünk keresztül, le Gyenesdiás házaihoz, ahol egyből bal oldalon látható a tábla a 600 méterre lévő Vadlánlik barlanghoz. Jobbra kell keresni.

Gyenesdiás már összeépült Vonyarcvasheggyel. Járdán sétálhatunk át. A főút mentén láthatunk túrajelzéseket és táblákat is.

Maradt legközelebbre. :) Elkészült a folytatás: ITT

Akinek jut ideje és van kedve kicsengetni pár-pár-pár százast egy liftes kilátózásért, az utazhat tovább Cserszegtomajra a Margit-kilátóhoz, amit a fenyős-tujás arborétum tulajdonosa emelt a feleségének. :)

Fotóalbumomat itt találod: https://picasaweb.google.com/105482462465634327770/TihanyiFszBarlanglakasokEsAKeszthelyiHegysegKilatoibol?noredirect=1#

Keszthelyi-hegység túrái itt.

Ajánlom a Balaton-felvidék bejegyzéseit.